Praktische Info

Een schooldag

• Elke voormiddag van 8u30 tot 12u10.
  • Elke namiddag 13u30 – 15u30 / op woensdag tot 12u10

Ons schoolrestaurant

De kinderen die tijdens de middagpauze op school blijven, kunnen zelf een lunchpakket meebrengen en/of bestellen maandelijks soep, een warme maaltijd of een broodje. Er kan elke dag gekozen worden tussen een gewone en vegetarische maaltijd.
Traiteur Willequet uit Kluisbergen levert de maaltijden en de broodjes.

Waterbeleid

Op school wordt er enkel water gedronken. Elk kind brengt zijn eigen drinkfles mee die 5 keer per dag wordt gevuld.

Tussendoortjes

In de voormiddag is er altijd een fruitmoment en in de namiddag halen we de koekjes boven. Kinderen nemen dit van thuis mee maar altijd in een herbruikbaar doosje. We proberen met de school onze impact op het milieu zo klein mogelijk te houden.

Mee met de schoolbus!

Je kan dagelijks gebruik maken van onze schoolbus.
Om op het onverwachts mee te kunnen rijden, bij elke verandering en bij ziekte, vragen wij u om de busbegeleider (die de lijsten bijhoudt) tijdig te verwittigen op het nummer 0498/900013

Het vervoer is gratis voor elke kleuter en rechthebbende leerling.

• Een rechthebbende leerling is een leerling die verder dan 4 km bij de dichtste GO-school staat gedomicilieerd.
  • Een niet-rechthebbende is dichter dan 4 km bij de dichtste GO-school gedomicilieerd.

Elke leerling die met de bus meereist, wordt verondersteld zich aan het schoolbusreglement te houden.

Voor- en naschoolse opvang

De ochtendopvang start om 7u45 en is gratis. De avondopvang is betalend en loopt elke dag van 15u45 tot 18u behalve op woensdag. Op woensdag is er toezicht tot 12u30.

Wanneer uw kind later dan 18u in de opvang moet blijven  of woensdagnamiddag nodig heeft, verwittigt u de school vooraf. De bus brengt uw kind dan onmiddellijk na school naar de gemeentelijke opvang.

Op woensdag, tijdens de vakanties of kindvrijedagen kan je ook een beroep doen op de gemeentelijke opvang. Vooraf inschrijven is dan noodzakelijk.

Bolleboos
C.Buyssestraat Nevele