Visie

De leefwereld van het kind zit vol uitdagingen. Kinderen leren door op ontdekking te gaan en zelf te experimenteren. Het is onze bedoeling mensen te vormen die kunnen vertrouwen op eigen ervaringen.

• Wat ik hoor, vergeet ik
  • Wat ik zie, herinner ik me
  • Wat ik doe, ken ik

We creëren een integere omgeving waarin we ons elke dag kunnen verbazen en verwonderen, waarin het welbevinden van de kinderen hoog is en de ouders betrokken zijn.

Ons mens- en maatschappijbeeld

Samen willen we kinderen opvoeden tot mensen die zichzelf kunnen uitdrukken vanuit een fundamenteel zelfvertrouwen, zodat ze zelfstandig en met zin voor verantwoordelijkheid kunnen functioneren in de samenleving.
We bereiden onze kinderen voor op een democratische, rechtvaardige maatschappij, een maatschappij waar we realistisch en kritisch kunnen reageren en relativeren. Dit in respect voor de ander – met een openheid voor elke ziens- en zijnswijze – en de natuur.

Dit alles doen we door al de talenten te waarderen en hen alle ontplooiingskansen te bieden. We geven onze kinderen de kans zich te tonen zoals ze zijn. De begeleider getuigt hierbij van echt begrip en vertrekt vanuit de leefwereld van het kind.

Samenwerken en zelfstandig werk, evenzeer creatief zijn en omgaan met gevoelens, krijgen een belangrijke plaats. Doelstellingen van de basisschool worden ruimschoots bereikt in Klavertje Vier!

Om dit te realiseren is er meer nodig dan een goed aanbod. Inrichting, organisatie en (zelf)evaluatie zijn daarbij onontbeerlijk. We vertrekken vanuit 5 fases om onze werking aan u voor te stellen, veel leesplezier.

school_foto2

Fase 1
De inrichting

schoolfoto7